درب و پنجره های دو جداره

درب و پنجره های دو جداره

درب و پنجره های دو جداره

درب و پنجره های دو جداره

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع توری پنجره دو جداره

توری پنجره دو جداره وسیله ای بسیار ضروری برای منازل و ساختمان هاست و نبود آن باعث ورود حشرات مختلف به منزل می شود. انواع مختلف آن که بر حسب نیاز و نوع پنجره و کاربرد های آن می تواند مختلف باشد. در کل انواع مختلف این توری ها که به سادگی روی انواع پنجره دو جداره، پنجره های یو پی وی سی و آلومینیومی و … قابلیت نصب را دارند به ۳ دسته تقسیم می شوند:

۱-توری های پلیسه یا آکاردئونی : همانطور که از نامش مشخص است این نوع توری به صورت آکاردئون می باشد و با استفاده از نخهای مخصوص که تعادل توری آکاردئونی را حفظ می کند درون یک قاب آلومینیومی قرار می گیرد که با حرکت به یک سمت باز شده و با حرکت به سمت دیگر بسته می شود.

۲- توری های رولینگ : با استفاده از فنری که داخل قاب تعبیه شده توری باز و بسته می شود که این عمل با استفاده از نیروی فنر انجام میشود؛ و می توان آن را در دو حالت عمودی و افقی تولید کرد؛ به دلیل وجود فنر و امکان خرابی آن عمر کمتری نسبت به توری های پلیسه ای دارند .

۳-توری ثابت : از قدیمی ترین نوع توری می باشد که پشت پنجره نصب شده و به دلیل اینکه دسترسی به بیرون را مسدود می کند کمتر مورد استقبال و استفاده قرار می گیرد.


  • sara gh
  • ۰
  • ۰

پروفیل upvc

انواع پروفیل  upvc

پروفیل upvc مخصوص درب و پنجره های دو و سه جداره با توجه به نیازهای مختلفی که مشتریان دارند. در انواع مختلفی می باشد که دانستن این انواع مختلف می تواند شما را در انتخاب پروفیل جهت درب و پنجره دو جدارهراهنمایی کند.

انواع پروفیل upvc به شرح ذیل می باشد:

  1. پروفیل لولایی: مخصوص پنجره هایی که بصورت لولایی باز و بسته می شوند. در این نوع پروفیل شما قابلیت استفاده از بازشوهای تک حالته و دو حالته را دارا می باشید.
  2. پروفیل کشویی: مخصوص پنجره دو جداره یو پی وی سی که بصورت کشویی باز و بسته می شوند. در این نوع پروفیل شما قابلیت استفاده از دو نوع تک ریل و دو ریل (دو بازشو همزمان) را دارا میباشید.
  3. پروفیل سری ۷۰: این نوع پروفیل دارای ضخامت بیشتری در سطح مقطع می باشد و مورد استفاده آن در پنجره هایی با ابعاد بسیار بزرگ و پنجره سه جداره می باشد.

تمامی انواعی که در بالا معرفی شد با برندهای مختلفی در بازار موجود است. هنگام خرید به معتبر بودن برند و گارانتی آن دقت فرمایید.

  • sara gh
  • ۰
  • ۰

انواع پروفیل upvc

پروفیل upvc در شکل ها و مقاطع مختلفی وجود دارند که برای ساخت درب و پنجره دو جداره با شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، در زیر به تعدادی از آنها جهت آشنایی بیشتر شما اشاره میکنیم :

پروفیل فریم معمولی : که در ساختمان های نوساز استفاده میشود و قاب اصلی پنجره را تشکیل میدهد.

پروفیل مولیون : برای جداسازی فضای داخل قاب مورد استفاده قرار می گیرد.

پروفیل سش : در قسمت بازشو پنجره از این نوع پروفیل استفاده میشود و همچنین می توان در کارهای تعویضی به دلیل وجود لبه ۲cm از آن به عنوان فریم استفاده کرد.

پروفیل دربی : جهت ساخت لنگه درب از این نوع پروفیل استفاده می شود تا بتوان یراق سوئیچی را در آن تعبیه کرد.

پروفیل کشویی: همان طور که از نامش پیداست برای ساخت پنجره های کشویی از این نوع پروفیل مصرف می شود.

  • sara gh
  • ۰
  • ۰

نحوه مقایسه پنجره ترمال بریک و upvc

در این مقاله می خواهیم نکاتی را در رابطه با نحوه مقایسه پنجره ترمال بریک و upvc بیان کنیم که اگر قصد خریدپنجره دو جداره برای ساختمان خود را دارید راهنمایی های زیر برایتان مفید باشد. پنجره دو جداره یو پی وی سی و ترمال بریک از لحاظ نوع تولید، عایق بندی در برابر سرما و گرما و همچنین آلودگی های صوتی و نوع تولید و استفاده شیشه مشابه یکدیگر هستند. تفاوت آنها نیز در نوع پروفیل مصرفی یعنی یو پی وی سی و آلومینیوم می باشد که در واقع از دو نسل متفاوت این صنعت هستند.

همچنین نوع یراق آلات مصرفی در پنجره های یو پی وی سی با پنجره دو جداره ترمال بریک متفاوت است. همین تفاوت ها با توجه به این نکته که پنجره های آلومینیوم ترمال بریک بر اساس میزان وزن آن محاسبه قیمتی می شوند (پنجره های یو پی وی سی براساس متر طول پروفیل محاسبه قیمت می شود.) باعث شده قیمت نهایی فاکتور در مورد ترمال بریک در مقایسه با یو پی وی سی تقریبا دو برابر شود. همچنین پروفیل های یوپی وی سی تنها در دو نوع سفید و لمینیت در بازار موجود است اما پروفیل های آلومینیوم ترمال بریک از لحاظ تنوع رنگ محدودیت ندارد و می توان با توجه به طرح و نمای مورد نظر مشتری در ساختمان، رنگ مورد نظر را انتخاب و استفاده کرد.

  • sara gh
  • ۰
  • ۰


تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc

بنا به سوالات زیاد پیش آمده برای مشتریان گرامی پنجره دو جداره دایا وین بر آن شدیم که توضیحاتی را درباره مقایسه پنجره ترمال بریک با upvcبرای شما عزیزان آماده کنیم تا در صورت قصد خرید پنجره دو جداره بتوانید از آنها استفاده کنید. از بزرگترین تفاوت های پنجره ترمال بریک با یو پی وی سی می توان به قیمت بالای آن اشاره کرد، چون پنجره دو جداره ترمال بریک از آلومینیوم ساخته شده و برای همه نیز مشخص است که آلومینیوم جزو فلزات گران محسوب می شود، از دیگر تفاوت های ‌موجود استحکام بیشتر ترمال بریک نسبت به پنجره دو جداره یو پی وی سی اشاره کرد.

در ابعاد خیلی بزرگ کارایی و استحکام بیشتر پنجره ترمال بریک به چشم می خورد؛ اما اگر به طور کلی به این مسئله نگاه کنیم upvc مزیت های بیشتری نسبت به ترمال بریک دارد مانند عایق بودن بیشتر در برابر صدا،  سرما و گرما و همچنین شکل پذیری در ساخت پنجره در اشکال خاص . در کل انتخاب بین پنجره دو جداره upvc و ترمال بریک به عوامل مختلفی نظیر شکل، ابعاد، محل قرار گیری، طبقه قرار گیری پنجره و ‌… بستگی دارد.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از نظر قیمت

همانطور که در قبل درباره مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc  گفته شد پنجره ترمال بریک به دلیل ساخته شدن از آلومینیوم از لحاظ قیمت با ترمال بریک متفاوت است. برای مشاهده ادامه مطلب به لینک مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc مراجعه نمایید. 

  • sara gh
  • ۰
  • ۰

معایب پنجره یو پی وی سی چیست

از آنجا که پنجره دو جداره یو پی وی سی آخرین نسل از پنجره های تولیدی در دنیا می باشد تمامی معایب نسل های قبلی پنجره یعنی چوب و آهن و آلومینیوم در آن رعایت و رفع گردیده است، مهمترین معایب پنجره یو پی وی سی به وجود می آید به خاطر استفاده از متریال نامناسب یا معیوب، تولید غیر استاندارد و همچنین نصب اشتباه می باشد. برای جلوگیری از این معایب خریدار بایستی به متریال استفاده شده در پنجره دو جداره که شامل پروفیل، یراق آلات و شیشه می باشد دقت کرده و همچنین توجه داشته باشد مواردی همچون گالوانیزه آهن داخل پروفیل ها و گاز آرگون میان شیشه ها را از فروشنده بخواهد و همچنین این موارد مذکور را در قرارداد گنجانده و با محصولی که تحویل می گیرد چک کند تا مغایرت نداشته باشد.
همچنین مشتری بایستی که هنگام نصب پنجره ها حضور داشته باشد و بر موارد بسیار مهمی همچون رگلاژ بازشوهای پنجره ها و همچنین درزبندی آنها نظارت کند و حتی تسویه نهایی را به بعد از این مرحله موکول نماید. همچنین گارانتی متریال استفاده شده را که بایستی معتر باشند پس از اتمام کار از فروشنده دریافت نماید.

  • sara gh
  • ۰
  • ۰

سیستم ترمال بریک چیست

می خواهیم ببینیم سیستم ترمال بریک در ساخت پنجره چیست؟ در گذشته برای ساخت در و پنجره از آلومینیوم نیز استفاده می کردند که طرفداران بسیار زیادی را نیز به سوی خود جلب کرد؛ با گذشت زمان و استفاده از پنجره دو جداره کمتر شاهد استفاده از آلومینیوم بودیم به دلیل اینکه آلومینیومیک رسانای قوی برای صدا و سرما و گرما می باشد که نمی توانست نیازهای یک پنجره دو جداره مناسب را بر آورده کند، اما صنعتگران و تولید کنندگان با ساخت پنجره دو جداره ترمال بریک توانستند مشکلات گفته شده را رفع کنند. ساختار سیستم ترمال بریک به این صورت است که مابین دو آلومینیوم از عایقی به نام پلی آمید استفاده میشود که این عایق باعث میشود تا صدا، سرما و گرما بین دو آلومینیوم منتقل نشود و بتوان به عنوان یک پنجره دو جداره مناسب از آن استفاده کرد.

  • sara gh
  • ۰
  • ۰

تفاوت پنجره pvc با upvc چیست

در این مقاله می خواهیم توضیحاتی در رابطه با تفاوت پنجره pvc با upvc را بیاوریم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. پنجره یو پی وی سی تولید شده از پروفیل یو پی وی سی نسل جدید تر از پی وی سی بوده و تفاوت آنها در تغییرات بکار رفته در فرمولاسیون محصول نهایی است که باعث شده یو پی و سی که به معنای پلی وینیل کلراید می باشد نسبت به پی وی سی مقاومت و عایق بندی بهتر و مستحکم تری داشته باشد. همچنین یکی از ایرادات پنجره دو جداره پی وی سی این بود که در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید مقاوم نبود که این ایراد نیز در پروفیل های یو پی وی سی رعایت شده است.

  • sara gh
  • ۰
  • ۰

اهمیت نصب پنجره یو پی وی سی

نصب پنجره یو پی وی سی یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش های پنجره دو جداره می باشد که باید حتما توسط افراد آموزش دیده و متخصص انجام می شود در صورتی که پنجره دو جداره به خوبی نصب و آب بندی نشود مشکلاتی نظیر خارج شدن از رگلاژ، عدم کاهش صدا، ورود باد و … به وجود می آید. بنابراین جهت داشتن پنجره دو جداره که نیازهایمان را برطرف کند در مرحله نصب باید از خبره ترین افراد و بهترین مواد نصب و آب بندی استفاده شود. گروه صنعتی دایا وین به شما این اطمینان را می دهد که پس از نصب پنجره دو جداره با هیچ یک از مشکلات فوق مواجه نشوید.

قیمت نصب پنجره یو پی وی سی

قیمت نصب پنجره یو پی وی سی به عوامل مختلفی بستگی دارد، به طور مثال اگر ساختمان نوساز باشد قیمت نصب بر حسب متر مربع پنجره محاسبه می شود؛ اما اگر پنجره تعویضی باشد یعنی پنجره دو جداره یو پی وی سی جایگزین پنجره قدیمی شود هزینه کندن و در آوردن پنجره قبلی نیز محاسبه می گردد .به طور کلی هزینه نصب در ساختمان های نوساز ۱۰% قیمت کل قرارداد می باشد و در کارهای تعویضی ۱۵% میباشد که مقدار اضافه همان برش و در آوردن پنجره های قدیمی می باشد .ضمنا قیمت های فوق فقط تنها برای نصب نمی باشد و هزینه چسب و آب بندی پنجره ها نیز در قیمت های گفته شده محاسبه گردیده است.

  • sara gh
  • ۰
  • ۰

تعویض پنجره قدیمی با دو جداره

یکی از راه هایی که مانع اتلاف انرژی میگردد تعویض پنجره قدیمی با پنجره دو جداره UPVC است.

در سالهای اخیر بحث استفاده درست از انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی مورد استقبال همگان قرار گرفته است.

همچنین استفاده از پنجره دو جداره در ساختمانها افزایش یافته است.

در پنجره قدیمی بدلیل عدم وجود شیشه دو جداره و نوارهای درز بندی اشکالاتی وجود داشت.

از جمله شاهد ورود گرد و خاک، سرما و گرما، صدا و بطور کلی اتلاف انرژی بودیم.

اما پنجره های دو جداره UPVC به دلیل اینکه دارای نوار های درزبندی و شیشه های دو جداره بوده.

و پروفیل مصرفی نیز از لایه های متعدد تشکیل شده از اتلاف انرژی جلوگیری کرده.

و همچنین باعث زیبایی دو چندان محیط منزل و محل کار نیز می گردد.

تعویض پنجره قدیمی با پنجره دو جداره یو پی وی سی هیچ گونه تخریبی ندارد. و در سریعترین زمان انجام می گردد.

به همین دلیل خیلی زیاد مورد استقبال همگان قرار گرفته و مردم مشتاق به تعویض پنجره های منزل و محل کارشان هستند.

گروه صنعتی دایاوین با کادری مجرب و متخصص در زمینه پنجره دو جداره است.

که آماده تعویض پنجره های شما عزیزان با بهترین متریال روز و در سریعترین زمان با مناسب ترین قیمت می باشد.

  • sara gh